Практическая цель: Тренировать учеников в аудировании. Развивать умения диалогической и монологической речи. Повторить и систематизировать грамматический материал: предлоги времени.
Подготовка к восприятию иностранного языка
1. Приветствие и сообщение цели урока.
T: Good morning, children! Today we continue discussing time. What time is it now? What time did you get up? What time will your lessons finish and you will be free? How long is your typical working day? Six hours? Seven hours? Or more? Let us check your homework.
2. Речевая зарядка
T: now answer my questions:
How many seconds are there in a minute? (60)
How many minutes are there in an hour? (60)
How many hours are there in a day? (24)
How many days are there in a week? (7)
How many months are there in a year? (12)
How many years are there in a century? (100)
Основная часть урока.
проверка домашнего задания
- упр 1 стр 120 пересказ
Один-два ученика пересказывают, а остальные ученики дополняют пересказ.
Систематизация грамматического материала: предлоги времени.
- изучение отдела «Remember”
Ученики читают переводят примеры, учитель дополняет что в некоторых случаях предлог отсутствует, например: next year, last Monday. А предлог in также имеет значение «через»: in an hour.
- выполнение тренировочных упражнений.
А) упр 4 стр 121
Ученики выполняют упражнение устно
Б) упр 5 стр 121 – работа в парах
Ученики спрашивают друг друга и отвечают на вопросы, обращая внимание на предлоги
В) РТ упр 1 стр 88 (упр 1 на карточке)
Ученики письменно выполняют упражнение.
3.Тренирование учеников в диалогической речи.- повторение выученных ЛЕ
T : Before you begin making dialogues can you tell me how we ask the time?
Ps: What time is it? What’s the time?
T: I’ ll help you. Listen. Can you tell me the time? Do you know what time it is? Excuse me, have you got the time? You know how to answer the question, don’t you? Let
us practise.
Ученики спрашивают друг другао времени и отвечают на вопросы.(1-2 пары)
-РТ упр 2 а,в стр 88 (карточка упражнение 2)
Ученики в парах реконструируют диалоги и инсценируют их. Учитель слушает 1-2 пары.
Подача текста «Big Ben” для аудирования
1) Этап подготовки к аудированию
T: Last year you travelled around London and o f course you visited the Houses o f Parliament with its famous tower — the Clock Tower more often called Big Ben. Look at the picture and listen to the story about the history of this clock.
2) Этап аудирования
BIG BEN
The English people built the tower with the clock in 1858. The clock has four faces and a very loud bell. The bell weighs 13 tons. The man who saw that the tower was built had the name Benjamin Hall. He was very tall and the workers and his friends called him Big Ben. That’s why the English call the clock and the Clock Tower ≪Big Ben≫.
3) Этап проверки понимания текста. Ученики отвечают в режиме
T ^ P 1^ P 2^ Р 3...
T : Answer the questions.
Where is Big Ben?
When did the English people build it?
How much does the bell weigh?
Who saw to the building o f the Clock Tower?
What kind o f man was Benjamin Hall?
Why do the English call the tower Big Ben?
Окончание урока.
1. Домашнее задание.
1) Упр 4,5 стр 121 письменно
2. Оценивание работы учеников на уроке.
3. Подведение итогов урока.
T: What topic did we discuss today? Can you ask about the time before our time is up?
Exercise 1 Fill in the blanks with “at/on/in” or no preposition.
1) I’m leaving — next Saturday.
2) I’m leaving _____Saturday.
3) I’m always tired______ the evening.
4) Will you be at home_____ this evening?
5) What do you usually do _____the weekend?
6) She phones me_______ every weekend.
7) We went to Scotland______ last summer.
8) I’ll be back ______ten minutes.
Exercise 2 Reconstruct the dialogues.
a) — me,/Excuse/please?/the time,/you/tell me/could